بسم ا...
معرفی یک کتاب با نام "کیمیای آزادی " از انتشارات طرح نو
دفاعیات اکبر گنجی در دادگاه کنفرانس برلین
البته مشکل ریشه دار تر از این حرف هاست متن مصاحبه را که می خوانی می فهمی این بنده خدا هم مثل برخی دوستانش بدجوری امام را نفهمیده است !!یعنی امام را نظریه پردازی تصور می کند که شبیه مارکس و ...حرفی زده تا چند سال دیگر هم کهنه می شود!!
ایشان که در صحبتهای آلمان خود تهاجم فرهنگی را به سخره گرفته و از آن با نام "مرداب متعفن تهاجم فرهنگی "یاد کرده مدعی است که "اهانت به مقام رهبری جرم است ولی اهانت به نظریه ها و تحلیلها قانونا جرم نیست "
در جای دیگری می گوید "من هیچ گاه به مقام رهبری اهانت نکرده ام یعنی نه فحاشی کرده ام و نه نسبت به ایشان الفاظ رکیک استعمال کرده ام "
یا "عدم اعتقاد به نظریه ولایت فقیه مساله التزام نظری را منتفی می کند اما مساله التزام عملی را منتفی نمی کند ،دلیل التزام عملی اصل نظریه ولایت فقیه نیست بلکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است . "
این هم حرف دل بسیاری از هم سنگران که کاش و 100 کاش فقط در دادگاه و محافل خود نمی گفتند و در حرف های دل مردم آب کن شان هم اینها را می گنجاندند!
برای تعیین هدف کنفرانس همان چیزی که آنجا گفته شده بهتراست :"دوستان عزیز باید با حاکمیت ملاها جنگید ، زمان زمان آزادی است ..من فکر می کنم جنبش اصلاح طلبی در ایران قابل اجراست و زمینه های آن فراهم شده است . این کنفرانس فرصت مناسبی است برای بیان دیدگاه ها و چگونگی اجرای دمکراسی در ایران .باید از این فرصت استفاده کرد . اپوزوسیون حاضر در جلسه نیز برای بحث پیرامون این مساله در اینجا گرد آمده اند"!!!!!!
گنجی:"در یک جامعه مدرن این جدایی امری بدیهی است اگر جامعه مدرن شود این جدایی الزامی است ایران در مرحله تبدیل از دوران پیش از مدرن به عصر مدرن است "
مصاحبه گر"ظاهر حرفتان قشنگ است ولی در قانون اساسی حاکمیت علمای دین تصریح شده است ؟آیا ایران به قانون اساسی تازه ای نیاز مند است ؟"
گنجی:"در انگلیس نظام پادشاهی حاکم است ولی در عین حال دمکراسی وجود دارد "
مصاحبه کننده :"یعنی رهبر انقلاب در جایگاهی مانند پادشاه قرار می گیرد؟"
گنجی:"حاکمیت ولایت فقیه طبق قانون محدود است شورای نگهبان می تواند وی را کنار بگذارد...."!!
جرم ما دفاع از قرائت رحمانی-انسانی از دین و مخالفت با قرائت فاشیستی و سلطنتی از دین است . ما می گوییم نباید ازدین برای توجیه خشونت و مشروع کردن قدرت مطلقه زمین یاستفاده کرد . وظیفه مومنان دفاع عقلایی از دین برای شنیدنی کردن پیام انبیاء و دلربایی آن از آدمیان است . آنان که بر گنبد دیانت بیرق خشونت نصب می کنند و حریت را به نام شریعت قربانی می کنند پیام روح نواز و عقل ربای انبیا را نا شنیدنمی می کنند و این ظلم بزرگی در حق دین استن . دین آمده تا با چنین ساختاری مبارزه کند....قصد ما اصلاح روایت رسمی دین است به گونه ای که دین با آزادی و عدالت و تنوع و تکثر مدارا حقوق بشر عقلانیت تعارض نداشته باشد(19آبان 79 مجلس)
تمام نوشته های من در جهت نفی خشونت دفاع از امنیت و حکومت قانون بوده است .(کدام قانون؟)
این حرف را بعد از این توضیح ها و بعد از کلی توضیح نانوشته دیگر که می توانید د راین کتاب بیابید م ینویسم ، نه در ابتدای آن ! که همگان تدبیر و حکیمانه بودن سخنان سید نا القائد را به چشم ببینند .
مهرانگیز کار
خلیل رستم خانی
عزت الله سحابی
سعید صدر
اکبر گنجی
شهلا لاهیجی
شهلا شرکت
خدیجه دینی مقدم
فریبرز رئیس دانا
محمدعلی سپانلو
علیرضا علوی تبار
حمیدرضا جلایی پور
محمود دولت آبادی
جمیله کدیور
منیرو روانی پور