مهمانی فرزندان روح ا...

ما را به ضیافت خود بپذیرید که شما میزبانید و ما مهمان

مهمانی فرزندان روح ا...

ما را به ضیافت خود بپذیرید که شما میزبانید و ما مهمان

مطلب قبلی را دیدید مطمئنم نفهمیدید چه ربطی به آزادی بیان دارد به زودی خواهید فهمید....!!

میرحسین

نظرتون راجع به آزادی بیان موجود چیه؟     

استفاده ابزاری ما از شهدا می کنیم؟؟؟ 

شما چی ؟به این که نمی گویند استفاده ابزاری ها؟تا دیروز دوست دوست امروز.....فردا چه؟

انجمن اسلامی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران به مناسبت حضور میر حسین موسوی کاندیدای احتمالی جناح اصلاح طلب حاکمیت ایران در انتخابات دهم ریاست جمهوری ، نامه ای سرگشاده را خطاب به ایشان منتشر کرد.

  سوال این است : آیا شما که متعلق به جناح چپ سنتی جمهوری اسلامی هستید واقعا اصلاح طلب شده اید ؟ در موضع گیری های اخیرتان خودتان رایک اصلاح طلب اصول گرا معرفی کرده اید و مردم هم را چنین دانسته اید . گفته اید مردم می توانند هر دو گرایش را باهم داشته باشند و شما هم مانند مردم می اندیشید . آقای میر حسین یک سیاستمدار مدرن هیچ گاه از طرف مردم و به جای مردم سخن نمی گوید . تنها پوپولیسم است که اینگونه اقتضا می کند . مردم واژه ی گنگی است که هیچ گاه یک کل یک دست را تشکیل نمی دهد . مردم یعنی انبوهی از اقلیت ها با منافع و دیدگاه های متفاوت و گاه متضاد که در برخی شرایط بر سر هدفی مشترک به هم می پیوندند . همین شکاف های موجود در بین مردم یک جامعه است که بستر شکل گیری جامعه ی مدنی را فراهم می آورد . جامعه ی مدنی قوی و توسعه یافته که حد واسط میان مردم و دولت است و ضامن انسجام و بقای یک نظام اجتماعی ، با مداخله ی دولت شکل نمی گیرد بلکه از بطن جامعه و از دل شکاف های موجود در جامعه بر می آید و این یکی از اصلاحات عمده ای است که جامعه ی امروز ایران نیازمند آن است . پوپولیسم راه نجات امروز نیست .

۳- تعریف دقیق از اصلاحات ، ایمان به لزوم اصلاحات و داشتن برنامه برای پیشبرد آن : اطرافیانتان شما را فردی با شخصیتی محکم معرفی می کنند .ولی پیشبرد اصلاحات علاوه بر شخصیت محکم و قوی رئیس جمهور به ایمان عمیق وی و کابینه اش به اصلاحات ، تعریف دقیق از اهداف اصلاح طلبانه و داشتن برنامه نیازمند است .. اگرچه ترکیب کابینه ی شما در دوران نخست وزیری شما را فردی مورد وثوق برای دو جناح حاکمیت معرفی می کند و این ویژگی از شما گزینه ای مناسب برای تشکیل « دولت وحدت ملی » می سازد اما شما و کابینه ی احتمالی تان را اصلاح محور معرفی نمی کند . شما اصلاحات را چنین تعریف کرده اید : « اصلاح طلبی یعنی برگشت به اصول و حفظ حریم های اسلامی و انسانی و پرداختن به عدالت ، آزادی ، استقلال و توسعه در کنار نگاهی نو و امروزی به جهان و مسائل کشور و دفاع و حمایت بی دریغ از قشر های مستضعف » . قضاوت در باره ی این تعریف از اصلاحات را به مخاطبین وا می گذاریم ولی از شما می پرسیم آیا واقعا تعریف شما از اصلاحات همین جملات گنگ ، مبهم و متناقض است ؟ حتی اگر چنین است چگونه می خواهید به آن دست یابید ؟ می گویند عمل گرایی بتدریج تناقضات موجود در شعارها و سخنان  حل می کند ولی تا حد امکان می توان پیش از عمل با مطالعه و بررسی تجربیات دیگران ، تناقضات را کم کرد . 

دانشگاه دانشگاه است : آقای موسوی یکی از سایت های حامی شما از شما در خواست کرده بود تا برای ابراز وفاداری به ارزش ها به  

ها به زیارت مزار شهدای گمنام دفن شده در دانشگاه ها بروید و بدین وسیله اعلام برائت کنید از دانشجویانی که مخالف دفن شهدا در دانشگاه هستند . آقای موسوی ما ضمن احترام به شهدا دانشگاه را یک مکان آکادمیک در معنای واقعی آن می خواهیم . شما چطور ؟هفته ی پش در دانشگاه امیر کبیر به بهانه ی تدفین شهدا ، در حالیکه بیش از سه هزار نیروی شبه نظامی وارد دانشگاه شده بود، مانع ورود دانشجوان منتقد به دانشگاه شدند و با دانشجویان معترض داخل دانشگاه هم با پاره آجر ، چاقو ، نانجیکو و پنجه بوکس معامله شد . شب هنگام هم با همکاری مسئولان دانشگاه ، بیش از ۷۰ دانشجو را دستگیر کردند . آقای موسوی شما از کدامیک اعلام برائت می کنید ؟ از ترانه بر لبان به خاک و خون کشیده شده یا سودجویان خون شهدا که دیروز چماق داران بودند وامروز قمه به دستان ؟ شنیده ایم وضعیت امروز دانشگاه بیشترین شباهت را به وضعیت دانشگاه در زمان شما دارد ! آیا چنین است ؟ آقای موسوی ما حق تحصیل را برا ی همه می خواهیم و معتقدیم تنها معیار گزینش برای تحصیل باید صلاحیت علمی باشد . ما می گوییم دانشگاه باید بستری آزاد برای حضور همه ی اندیشه ها و گرایش ها باشد تا بتواند جامعه ی مدنی را در مسیر توسعه و بالندگی یاری رساند . نظر شما چیست ؟
 

 

  

پاسخ

 بسم الله

کاش ایمیل بود توی این عصر که بشود با برخی حرف زد !

دوستی چیزی نوشته بود ایمیلش را نداده بود دوست دارم اینجا هم که شده اینها را بنویسم .

نوشته بود که آنها بیشتر نگران شهدا هستند چون اگر چرخه سیاست بگردد نمی داند چه به سر این شهدا می آید..

می گویم که

 اولا چرخه سیاست کدام طرفی برگردد. دوست عزیز که به حق نگران شهیدی که اینجا هم وقت گذاشتی .

 من که فکر می کنم آرمان شهادت آرمان هر حزب داخلی اسلامی است.

اینهایی که الان دولت را در دست دارند که حتما موافق بودند که این کار انجام شده

احزاب دیگر هم که ممکن است درآینده سر کار بیایند هم مسلمان که هستند . یعنی شما فکر می کنید کس دیگری رای بیاورد ورق خواهد چرخید و شهدا هم ....نه اینطور فکر نمی کنم

دوما) مگر ما حرف امام را قبول نداریم و مگر در اسلام عمل به تکلیف نداریم ولو در آینده عده ای بخواهند و ...

نوشته بود که ما فقط وقتی شهدا به دردمان می خورند استفاده ابزاری می کنیم...

اول که نمی دانم ما در نظر این دوست چه کسانی هستند . احتمال می دهم بچه های بسیج را بگوید . شاید این بچه های مخلص بسیج را که حتی فرم عضویتی جایی پر نکرده اند و خود اولین معترضین این اولویتها بوده اند را اشتباه گرفته اید با نیروهای اسلام نما و سوء استفاده چی!

ببینید من می دانم که دشمن ما به قول امام هدفش من و تو و آقای فلانی و حزب فلانی و بسیج و شهید نیست . هدف اسلام است فقط همین

شما هم حتما این را قبول دارید . حالا این وسط در عده ای آشکار ظاهر می شود که رسما رهبر و نظام و اسلام و احکام حتی اخلاق را مورد هجوم قرار می دهند. که نه من نه شما الحمدالله جزو اینها نیستیم ..

بعضی اوقات هم مخفیانه وارد می شود. معلوم است بسیج که امام و رهبر اینقدر روی آن تکیه دارند هم اگر سستی کنیم از گزند این توطئه ها مصون نمی مانند.

راه حل چیست؟ بگذاریم و برویم تا ....

این که می شود همان که دشمن می خواست. اگر هر یک درست عمل کنیم به دشمنان مجال توطئه نخواهیم داد البته این موضوع تدفین که اظهر من الشمس بود .

سوما) استفاده ابزاری ما یعنی دیدار با جانبازان ؛ اعصاب و روانی ها با آن همه مشکلاتشان ، خانواده شهدا و مفقود الاثر به هر بهانه ای ؟ کار های فرهنگی بدون هیچ چشم داشتی که تازه شما را نمی دانم ولی یک نفر از این همه مدعیان پایشان را در این برنامه ها نگذارند و فقط شعار بدهند.

ما از شهیدی حمایت می کنیم که آرمانش را نه فقط در دل بلکه در عمل سعی می کنیم ادامه دهیم . در جایی ی کنیم ؟ خوب بیایید مگر بسیج جز این خون های تپنده شهادت و ایثار است تذکر بدهید باشید و باشیم تا به مقصد برسیم .

این مزربندی ها اولین هدف دشمن است که گویا بد هم عمل نکرده و موفق بوده است.

چهارما) اگر منظورتان عده ای است که در مسئولیت خود کاهلی یا حتی  دشمنی می کنند تکلیفی که خدا گفته چیست. بنشینید و با دشمن هم صدا شوید؟

نه راه حل هایی هست مثل امر به معروف مثل پیگیری و....

الان خانواده شهدا اینقدر نگران این طرح بهسازی قبور شهدای خود هستند؟ شما، شمای نوعی اصلا فهمیدید؟ برنامه خیلی خوبی در حمایت در دانشگاه بود.آمدید؟ این شعارها را چه کسی باید اجرا کند باید بیایید و دستی بر آتش بگیرید بعد قضاوت کنید....

در پایان باز هم از این دغدغه مقدس به سهم خود از این دوست عزیز و دیگر دوستان تشکر می کنم

 

آمدند ها!

 بسم الله

 عمل کردنی ها کنار، کمی فکر هم بکنیم!

 

نمی دانم بگویم بهار آمده است یا بگویم قرار است بیاید.

نمی دانم بگویم زمستان تمام شد و روسیاهی اش به زغال ماند  یا ......

گلهای باغ ما که در آمده اند، بنفشه و لاله و....

امسال بهار زودتر به دانشگاه  ما آمده است ......

حالا که مهمانهای ما آمدند ولی بیایید یک حرف منطقی بزنیم.اصولا بعد از وقوع یک حادثه بهتر می توان راجع به آن قضاوت کرد تا پیش از آن. قبل از وقوع عده ای حرف هایی می زنند شاید بعضی ندانند اینها پیش داوری است یا واقعیت.

از حرف و حدیث ها نگوییم که چه حرف هایی در جلسه ها رد و بدل می شد و چه چیز هایی به خورد بچه ها می رفت.

 در جلسات مطرح شدن شبهات مختلف منطقی و غیر منطقی از سوی مخالفان و پاسخ های دست اندرکاران

در عوض در بیانیه ها نوشته می شد که مسئولین بدون هیچ گونه  مشورت و ....دست به اقدامی ...زدند و ..

در ظاهر امر حرکتی کاملا دانشجویی که البته حمایت برخی دانشجویان را هم فی الواقع به خود جذب می کند، واقعیتش مصاحبه ها و بحث های همین افراد با شبکه های خارجی ! می گویید لسان اعتراض است ؟نه ، پس نشنیده اید عرض ارادتهای واضحشان را به همین مزدوران انگلیسی و آمریکایی که بارها و بارها آنها را پیرمرادان خود نامیدیند.

در ظاهر امر صحبت از اینکه نگران بی حرمتی به شهدا هستند، در باطن ، در شعار هایشان  در عملشان در روابطشان در ظاهرشان ، در ساعت نماز سوت و کفشان ذره ای ازآرمان شهدا نیست .

کسانی سنگ شهدا را به سینه می زنند ؟ بعضی شان انگار صحبتهای قبلی شان و مراودات خارجی با دشمنان قسم خورده ملت را فراموش کرده اند . فردی که با بی شرمی تمام اقدام به عمل حرام آن هم در انظار عمومی آن هم در دانشگاه می زند، وتازه بعد از آن از عمل خود دفاع می کند و این دوستان ما هم به طرفداری از وی تند ترین حرف ها را نثار اسلام و روحانیت می کنن، اینها نگران شهید و شهادتند؟ نگران چه چیز شهید؟ شهادت منهای اسلام ؟؟؟؟

در ظاهر می گفتند چرا شهید در باطن روی مقواهایشان و در شعار هایشان اساس نظام را هدف می گیرند.

دوستان من ما پای این لحظات با تمام کمی و کاستی اش و با تمام اقتدارو افتخارش خون داده ایم .

در ثانی ما در هر لحظه مکلف به وظیفه ایم نه حصول نتیجه

می بینید اگر به هردلیلی دستی بر آتش این ضیافت نگرفته اید بیایید و دوباره فکر کنید آیا آرمانهای شما با آرمانهایی که در نهایت اینها دارند و بعضی اش را هم روشن کرده اند و برخی هم طبق معمول در طول تاریخ روشن می شود یکی است؟

یا آرمانهایتان –مهم ترین چیزتان -را یا حتی ذره ای از آن را  به پای هیاهوی عده ای برای جذب خاکستری ها دادید؟

زمستان دارد تمام می شود بیایید خاکستری نباشیم.....